Echolink ve Linux

Echolink için Linux istemci
Birçok Amatör Radyo istasyonu VOIP teknolojisini kullanır durumda. En çok bilinenler IRLP, eQSO, Yaesu WIRES olarak listelenebilir. En çok kullanılan sistem ise bu yazının klavyeye alındığı zamanlarda EchoLink sistemidir. EchoLink'i vakit buldukça kullanıyorum ve çok sevdim. Fakat Linux üzerinde bir istemciye sahip olmasına rağmen Türkçe arayüzünün olmayışı dikkatimi çekti ve değerli dostum Tobias (SM0SVX) ile yazışarak geliştirme grubuna üye oldum. Az önce Linux üzerinde EchoLink istemcisi olan Qtel yazılımının Türkçe çevirisini bitirdim, test ettim. Aşağıdaki resimde örnek bir ekran görüntüsünü inceleyebilirsiniz. Programı Linux işletim sistemi üzerinde kurup, kullanıp eksikliği görenler olur ise genelde dinleme fırsatı bulduğum cuma ve cumartesi akşamları bana EchoLink üzerinden veya mail ile bildirirlerse memnun olurum.
Çok eski TRAC yayınlarını takip edenler Atilla ile Veli'yi hatırlarlar. Keşke o zamanlardaki gibi Atilla ve Veli hikayelerini Linux ve Radyo Amatörlüğü üzerinde de sabırla devam ettirebilsem.
Şimdi ise sloganımız "HAYDİ RADYO AMATÖRLERİ LINUX KULANMAYA"

Öz eleştiri için Sorular ve Cevaplar:
Olası soruları duyar gibi olduğum için sırası ile soruları kendime sorup cevaplamaya çalışacağım.
Soru: Linux üzerinde bir sistemden bahsetmenize rağmen neden ekran görüntüsünde Window$ var?
Cevap: Üzerinde Linux kullandığım makine son derece güçsüz olduğu için (PII işlemci 64Mb Ram) üzerine güçlü bir pencere yöneticisi kurma imkanım yok. Bu yüzden en hafif ve kaynak tüketimi az olan flwm pencere yöneticisi yüklemiş durumdayım. Buna ek olarak tek monitörüm olduğu için VNC sunucuya bağlanıp sistemi bu şekilde kullanıyorum. Ekran görüntüsü bu yüzden VNC ekranından alındı. Yoksa Window$ hevesimden dolayı değil :)

Soru: Linux nedir?
Cevap: Konu, okuyucunun genel Linux bilgisine sahip olduğu kabul edilerek yazıldığı için bu konuda referans olarak www.linux.org veya www.linux.org.tr adreslerini verebilirim. (Ara Not: Yazar Pardus işletim sisteminin ölü doğan bir dağıtım olduğunu ve dağıtımın ulusal değil evrensel olması gerektiğini düşündüğü için referans olarak Pardus'u vermemektedir) Buna rağmen konu hakkında bilgi sahibi olamadığınız durumunda lütfen iletişime geçin bilgi vermekten memnuniyet duyarım. Sonuç olarak Linux çok acaip bişidir!!!

Soru: Qtel nedir?
Cevap: Qtel Linux üzerinde çalışan bir EchoLink istemcidir.

Soru: Qtel ile EchoLink RF link çalıştırabilirmiyim.
Cevap: Hayır. Qtel sadece istasyon şeklinde çalışan bir istemcidir. Eğer linux üzerinde EchoLink RF Link çalıştırmayı istiyorsanız SxvLink paketini deneyebilirsiniz. İçinde EchoLink modülü de olan ve TCL ile kodlanmış, geliştirmeye son derece açık bir sistem olduğunu şimdiden müjdelemek isterim. Bir sonraki konuyu sadece buna ayırmayı düşündüğüm için yazıyı fazla uzatmadan svxlink.sourceforge.net adresine göz atmanızı şiddetle tavsiye ederim.

Soru: Qtel yazılımını nereden indirebilirim.
Cevap: Bazı Linux dağıtımlarının depolarında bulunuyor. apt tabanlı paket yönetim sistemi kullanan dağıtımlarda "apt-cache search qtel" komutu ile paketin depoda olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Kaynak kodundan derleyerek kurmak isterseniz svxlink.sourceforge.net adresinden indirebilirsiniz.
73

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu aşağıdaki kutuya bırakabiliriniz. 73